Recensie: Myra Slot - Alles naar wens



Titel: alles naar wens
Auteur: Myra Slot
Uitgeverij: Dutch Venture Publishing 
uitgaven: paperback/epub 
prijs: €16,95(paperback)
ISBN: 978-94-03631-98-1

Uitgeverij Dutch Venture Publishing bedankt voor dit recensie exemplaar

Flaptekst:

Barbara runt samen met haar moeder een klein hotel in Zuid-Duitsland. Ze is op en top gastvrouw en doet alles om het anderen naar de zin te maken. Dus als haar vader, die ze al tien jaar niet in het echt heeft gezien, haar vraagt om op haar zesjarige halfbroertje en -zusje te passen, terwijl hij en zijn vrouw naar Spanje moeten voor een begrafenis, aarzelt ze geen moment.

Barbara reist af naar Giethoorn, waar ze ontdekt dat haar grootouders een vervallen zomerhuisje bezitten. En omdat Alec Frank, de beroemde sexy muzikant die ze vorige zomer ontmoette, een rustige plek nodig heeft om nieuwe liedjes te schrijven, biedt ze aan om het voor hem weer bewoonbaar te maken.

Alec besluit haar te helpen en haalt gevoelens bij haar naar boven die ze sinds de breuk met haar ex diep weggestopt...

Mijn mening
Ik ben gistermiddag begonnen in dit boek na een hectische trainingsweek voor mijn nieuwe werk. Vervolgens was ik s avonds al bijna op de helft van het boek en heb ik hem de volgende dag uit kunnen lezen. 

Dit is een boek die geschreven is uit het oogpunt van Barbara, waardoor ik echt het gevoel had dat ik een band met haar kreeg. Barbara is naar mijn idee een vrouw die teveel bezig is met anderen en nooit aan zichzelf denkt. Dit komt later in het boek ook echt weer terug dat dit een heel vervelende uitwerking kan hebben. 

Het boek speelt zich voornamelijk af in Giethoorn (waar ik nu zin in heb om heen te gaan haha). Vanaf het eerste moment dat zij haar vader ontmoette had ik al iets van hier gaat wat achter zitten. En dat was inderdaad zo, maar hier ga ik niet verder op in ivm spoilers. 

Ook de andere karakters waren heerlijk omschreven, stiekem heb ik nu echt een beeld voor me hoe Alec Frank er uit zou moeten zien. Het is echt een lieve jongen die teveel zijn super sterren masker opzet maar er nu is achtergekomen dat er ook mensen zijn die zijn ware ik accepteren.

Als je een boek zoekt die heerlijk weg leest, waar ie af en toe tranen van in je ogen krijgt, dan is dit het perfecte boek.
Van het begin tot einde heeft het boek mij geraakt.

Cijfer: 5/5

Ik kan alleen maar zeggen dat ik er een favoriete schrijfster bij heb. 


Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof