Shelena Shorts - De kring


 Titel: De kring
Auteur: Shelena Shorts
Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
Bindwijze: Paperback
Prijs: €18,95
Ean: 9789493265295
Aantal bladzijden: 260

Flaptekst:
Al eeuwenlang beschermt de familie Petrescu de samenleving tegen een gevaar dat zich onopgemerkt onder de mensen bevindt: de Halfbloeden. De achttienjarige Vasi Petrescu heeft nooit problemen gehad met het uitvoeren van zijn plicht, maar wanneer hij de opdracht krijgt een meisje van zijn eigen leeftijd uit de weg te ruimen, heeft hij het daar moeilijk mee. De Kring heeft nog nooit een vrouw als doelwit gehad, maar toch is Riley op de een of andere manier op hun hitlijst terechtgekomen. Vasi wil graag begrijpen waarom, maar misschien is er wel geen tijd om dat uit te zoeken. Al snel moet hij beslissen of hij Riley ombrengt of laat leven, zelfs als dat laatste betekent dat hij tegen de wensen van zijn eigen familie ingaat...

Mijn mening:
De omslag van dit boek maakte mij zeer nieuwsgierig naar het verhaal. En ik hoefde er ook geen moment over na te denken of ik mee wou doen aan deze blogtour. Het is mijn eerste boek wat ik gelezen heb van Shelena Shorts en het gaat ook zeker niet bij deze blijven. 

Shelena schrijft op een manier waarop het makkelijk is om in het boek meegesleept te worden. Vanaf het begin werd ik dan ook meegesleept in de kring en kon ik hem moeilijk wegleggen tussendoor. De hoofdpersonages zijn duidelijk beschreven en krijgen ieder hun eigen stukje introductie, waardoor je blijft begrijpen over wie je leest. Dat is voor mij wel een echt pluspunt.

Het enige nadeel vond ik dat het leek alsof het boek op het einde afgekort werd en had het van mij wel langer mogen doorgaan. Of dat er een 2de deel nog bij gaat komen.

Eind cijfer: 4/5



Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof