Recensie: Melissa Albert - Hazelwoud

Hey allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een recensie heb geplaatst. Dit komt omdat ik heel erg druk ben geweest. Ik heb gisteren Hazelwoud uitgelezen.

Waar gaat dit boek over?
De zeventienjarige Alice heeft het grootste deel van haar leven samen met haar moeder reizend doorgebracht om het ongeluk voor te blijven. Wanneer haar oma, auteur van een duister sprookjesboek, op haar landgoed het Hazelwoud overlijdt en haar moeder wordt ontvoerd door een figuur die zegt dat hij uit Hinterland - de wereld van haar oma's verhalen -komt, zit er maar één ding op: ze moet hulp vragen aan super-Hinterland-fan Ellery Finch en afreizen naar het Hazelwoud. Zal ze er daar achter komen hoe háár verhaal begon?

MIjn mening over de kaft en de flap tekst
Mijn eerste gedachte bij de kaft was wat een mooie kleur blauw. Ook kwam het bij mij direct over als een mysterieus boek. Verder vertelt de kaft en titel mij dat het over een bos moet gaan. De flaptekst verraad voor mij niet teveel van het boek, maar maakt mij alleen maar nieuwschierig. Ik kon niet wachten om erin te beginnen.

De personages
Alice vind ik een heel avontuurlijk meisje, die voor mij overkomt als iemand die niet snel bang is en goed weet wat ze wil. 

Ellery Finch lijkt mij een hele leuke jongen die veel over heeft voor andere mensen. Zoveel als hij doet voor Alice, zo zijn niet veel jongens.

Mijn mening over het boek
Ik vond de verhaallijn goed in elkaar zitten, ik kwam er snel door. Af en toe zitten er wat 'engere' stukken in wat wel aardig spannend is. Ik heb het met veel plezier gelezen. In mijn hoofd wou ik het vergelijken met Verdermeer maar daar kan het boek helaas niet aan tippen. Maar voor een eerste boek is het zeker niet slecht ! Ik ben benieuwd wat voor boeken er nog meer van Melissa uitgaan komen.

Eindcijfer

4/5

Hebben jullie dit boek al gelezen? En wat vonden jullie ervan?





Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof