Recensie: Jacodine van de Velde - Zwarte koffie macchiato en takkenthee


Titel: Zwarte koffie, macchiato & takkenthee
Schrijver: Jacodine van de Velde
Uitgeverij: Dutch Venture Publishing
Bindwijze: Paperback/Ebook/Audiobook
ISBN: 978-94-92585-80-6
Prijs: €17,95

Bedankt Uitgeverij Dutch Venture Publishing voor dit recensie exemplaar.

Flaptekst:

Sara leeft een gelukkig leventje met haar man Stef en twee dochtertjes Jenna en Liv. Sinds kort heeft ze ook nog eens een leuk baantje in de Bagels & Beans van haar beste vriendin Marit. Kortom, het leven lacht haar toe. Maar toch bekruipt haar soms een onbestemd gevoel. Steeds vaker maakt Stef opmerkingen waardoor ze zich onzeker gaat voelen en probeert hem zoveel mogelijk tegemoet te komen. Tot haar duidelijk wordt dat zij de enige is die bereid is te vechten voor hun huwelijk. Sara belandt in een rollercoaster aan emoties. Haar wereld staat volledig op z’n kop… net als haar woonkamer, wanneer op een ochtend blijkt dat Sinterklaas niet alleen voor haar dochters is langs geweest en ze op een wel heel ludieke manier op een blinddate wordt gevraagd. Is dit het werk van Stef? Of van die sexy Macchiato-man die duidelijk een oogje op haar heeft?

Mijn mening:

Dit boek is de eerste feelgood debuut van Jacodine, en wat heeft ze dat goed gedaan. De titel is heel erg origineel gekozen en later in het boek word ook wel duidelijk waarom. Vanaf het eerste moment heb ik meegeleefd met Sara, die een verschrikkelijke echtgenoot had.

Jacodine gebruikt een hele vlotte schrijfstyle wat er voor heeft gezorgd dat ik in een paar uur het boek heb uitgelezen. De manier waarop ze de kleine Liv van 3 heeft uitgedrukt is leuk gedaan.

'En toen waren Zwarte Piet en Sinterklaas geweest, hè?’ zeg ik met een übervrolijke stem.‘Ja, ik had Playmobil,’ roept Jenna.‘Pepejnoten!’ schreeuwt Liv met haar mond vol vruchtenhagel. Ja, logisch dat die niet eet. Haar buik zit al vol strooigoed.' - Stukje uit het boek

Er zitten leuke humoristische stukjes in het verhaal waardoor ik af en toe echt hard op heb zitten lachen. Ook leuk om te lezen dat er 2 mannen achter Sara aanzaten maar ze dit beide op een andere manier laten blijken. Vanaf het begin had ik het gevoel van ik hoop dat ze voor .... gaat en dat heeft ze gelukkig gedaan.

Ik ben ook zeer benieuwd naar het volgende boek met het verhaal van Sara’s beste vriendin.

Kortom het is een heerlijk boek om in weg te dromen.

Cijfer: 5/5

Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof