Recensie: BB Easton - Sex/Life

Uitgeverij Zomer en Keuning bedankt voor deze recensie exemplaar.

Titel: Sex/life
Auteur: BB Easton
Uitgeverij: Zomer en Keuning
Bindwijze: Epub

Flaptekst:
‘Sex/Life’ van BB Easton is een hilarisch memoir over een man, een vrouw en een dagboek. 'Sex/Life' is de inspiratie voor de gelijknamige Netflix-serie. De getrouwde psychologe BB zit vast in een saai huwelijk met accountant Ken. Ze probeert al jaren hun seksleven te verbeteren, maar dat wil nog niet echt lukken. BB besluit een dagboek bij te houden en daarin komen ook haar vorige passionele relatie en haar ex-vriendjes aan bod: een stoere tatoeĆ«erder die bij een motorclub zit, een knappe maar foute rocker en een zachtaardige heavy-metal bassist. Ze lijken precies op de mannen uit haar favoriete romanceboeken en in de verste verte niet op Ken, maar zo heeft BB toch weer wat passie in haar leven, ook al blijft het een geheim. Of dat dacht ze tenminste. Want dan vindt Ken het dagboek, en hij leest het niet alleen, hij leert er ook iets van... ‘Sex/Life’ van BB Easton is een steamy, hilarische en unieke roman, vanaf juni 2021 ook te zien als Netflix-serie!

Mijn mening:
Vanaf het begin heb ik echt heel hard moeten lachen om het boek. Het begint er dan ook mee dat BB waarschuwd voor het feit dat het een 18+ boek is en niet gelezen moet worden door mannen. De woordenlijst is ook geniaal uitgevonden, er staan echt woorden tussen dat ik denk hoe kom je erop.

BB schrijft als het ware in 2 dagboeken en af en toe moet je echt even op letten hoe het precies werkt. Ze schrijft hierin over haar exen waarbij het van 1 boek de bedoeling is dat haar man het leest. Haar man ziet ze als iemand waarmee het sex leven niet goed is en hij alleen voor de kinderen heeft gezorgd. Naarmate hij vaker in het dagboek leest, veranderd hij in de positieve zin. Met veel stukjes had ik wel iets van ja ik geloof wel dat ze ook veel boeken gelezen heeft van EL James en Abbi Glines. Maar ondanks dat is het een hele nieuwe ervaring van lezen.

Ik vind het een geweldige new adult met een heerlijke hoeveelheid humor. De netflix serie ben ik mee begonnen om te kijken met mijn vriend. Soms vergat ik wel dat het een boek is over haar zelf en met echt haar eigen dagboek aantekeningen.

Enige minpunt is dat ik af en toe een beetje in de war raakte van de hoeveelheid personen in het boek.

Quote:  Gargameliaans: zoals Gargamel zou doen, slechterik en nemesis aller Smurfen.

Cijfer: 5/5