Recensie: Sue McDonagh - Thuis in het kunstcafe

Auteur: Sue McDonagh
Titel: Thuis in het kunstcafe
Uitgeverij: Choc Lit NL / Dutch Venture Publishing
Bindwijze: Paperback/Ebook
Prijs: 16,95 (Paperback) / €5,99 (Ebook)

Flaptekst:
Gebroken harten en heerlijk gebak in het Kunstcafé … Wat een perfecte, romantische vakantie had moeten worden, eindigt in een drama voor Flora. Uit wraak steelt ze de motor van haar vriendje en vlucht naar de kust van Wales voor een welverdiende vakantie voor één. Maar zo alleen is ze niet. Al snel vindt ze aansluiting bij de gezellige mensen die werken in het plaatselijke Kunstcafé, waar de beroemde warme chocolademelk en het heerlijke gebak haar een steuntje in de rug zijn. En als er dan ook nog een badmeester uit Australië in haar leven opduikt en haar hulp biedt als ze die het meest nodig heeft, begint ze te beseffen dat ze niet langer het gevoel heeft dat ze enkel in Wales op vakantie is. Kan ze de plek waar ze naartoe is gevlucht ooit een thuis noemen?

Mijn mening:

Het begin had ik een beetje moeite mee om door te komen, maar zodra ik echt in het verhaal zat, was hij ook zo uit. Flora vind ik een heerlijk stoer type die niet op haar mond gevallen is. Ook de manier van kennismaken met de andere personages verloopt op een hele fijne manier.

Hoe verder ik in het verhaal kwam, hoe meer ik me ging inleven in het verhaal. Ik voelde me echt onderdeel van het verhaal en dat ik zelf ook in Wales was. Ondanks dat Flora vervelende dingen heeft meegemaakt blijft ze een gigantisch sterkte vrouw, die haar liefde vind in het motor rijden. Er stonden wel een aantal foutjes in het boek, maar ik ga er vanuit dat die in latere drukken eruit worden gehaald.

Ik vind het boek een aanrader voor mensen die van feelgoods houden maar die niet te zoetsappig zijn. Dit boek heeft wat meer drama en niet alleen maar goede verhaallijnen. Ik hoop dat er nog een vervolg komt op dit boek want ik ben wel benieuwd naar hoe het verder verloopt met Flora.

Cijfer:
3/5