Recensie: Juan Gómez-Jurado - de rode Koningin

Bedankt uitgeverij Boekerij dat ik 1 van de proeflezers mocht zijn.


Auteur:
Juan Gómez-Jurado
Titel: De rode Koningin
Uitgeverij: Boekerij
Prijs: €20,99

Flaptekst:

Jon Gutiérrez is een zachtaardige rechercheur bij de politie van Madrid. Soms laat hij zich te veel meeslepen door het onrecht in zijn stad. Als hij zelf bewijsmateriaal achterlaat om een beruchte pooier op te kunnen pakken, wordt hij beschuldigd van corruptie en geschorst. Om het vertrouwen terug te winnen moet hij ene Antonia Scott ervan overtuigen de politie bij te staan in een spraakmakende moordzaak. Het probleem? Antonia Scott weigert al twee jaar om haar appartement te verlaten.

Ooit was Antonia een veelbelovende rekruut van ‘De Rode Koningin’, een eliteteam dat speciaal werd opgeleid om in het diepste geheim misdaden op te lossen. Maar na een tragisch verlies heeft Antonia zich teruggetrokken uit de maatschappij. Ze wil niemand spreken en al helemaal niet bijspringen in een moordonderzoek. Dat het slachtoffer de zoon is van een invloedrijke bankdirecteur, en dat zijn lijk midden in een zwaarbeveiligde villawijk tot op de laatste druppel is leeggebloed, verandert daar niets aan. Maar dan blijkt dat de tienerjongen niet het enige slachtoffer is. En dat alleen Antonia de gruwelijkheden kan stoppen.


Mijn mening:

Wat is de rode koningin een prachtig en spannend boek. Ik heb al meerdere thrillers gelezen maar in dit boek werd ik na een aantal hoofdstukken echt in mee gesleept. Het boek bevat voor mij veel onverwachte wendingen wat het verhaal zeer interessant maakt.

Het duurde voor mij wel even voor ik echt in het verhaal kwam. Het heeft een vrij langzame opbouw waar ik persoonlijk niet zo van hou. Moest mezelf er af en toe echt na toe zetten om het boek verder te lezen. Maar zodra ik in het verhaal zat, kon ik het boek bijna niet meer weg leggen.

De schrijver heeft een hele mooie schrijfstijl met een hoop details en een rijk woordenschat. Hij kan de locaties zo specifiek beschrijven dat je het zelf ook kunt zien. Ook zat er af en toe een hoop humor in het boek. 


De hoofdpersonen Antonia en Jon Gutiérrez zijn fantastische hoofdpersonen, die heerlijk lijnrecht tegenover elkaar staan, die later toch wel een goed team blijken te zijn.


Persoonlijk raad ik het aan als je dit boek leest om niet eerst de flaptekst te lezen want hoe minder je weet hoe meer je je gaat inleven en je jezelf laat verrassen. Dit was mijn eerste kennismaking met Spaanse thrillers en ik ga er zeker meer lezen.

Het boek heeft een zeer krachtig plot en ik kan niet wachten tot de andere 2 delen ook in het Nederland uit komen.

Ik geef het boek 5 sterren

Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof