Sharon Goslinga - het huis onderaan de klif



Titel: het huis onderaan de klif
Auteur: Sharon Gosling 
Uitgeverij: Zomer&Keuning 
bindwijze: paperback
Prijs: €17,50

Flaptekst:

In 'Het huis onderaan de klif' van Sharon Gosling is chef Anna na een verbroken

relatie van twintig jaar toe aan een nieuwe start. Ze verhuist naar Crovie, een

klein vissersdorpje aan de oostkust van Schotland, maar eigenlijk heeft ze

meteen spijt. Zodra ze het dorp en de mensen beter leert kennen, vindt ze ook

zichzelf en haar liefde voor koken weer terug. Ze besluit haar keuken om tetoveren in een kleine lunchclub. Haar leven lijkt eindelijk weer de goede kant op

te gaan, zolang niets haar nieuw gevonden geluk verpest…


Mijn mening over het boek:


Chef-kok Anna neemt je aan het begin van het boek mee naar het plaatsje Crovie in Schotland, waarvan ze in eerste instantie spijt heeft dat ze er heen is gegaan. Maar dan gebeuren er onverwachte dingen en leert ze steeds meer mensen kennen en word ze toch nog verliefd op het dorp. Ze besluit haar eigen lunchclub te beginnen en dat loopt beter dan verwacht.


Tijdens het hele verhaal had ik het gevoel dat ik zelf rondliep in Crovie en dat Anna een vriendin van mij zou kunnen zijn. Het boek leest echt heerlijk weg en had het binnen een dag uit. Ik had regelmatig moeite om het boek weg te leggen. De personages hebben stuk voor stuk een eigen verhaal wat mooi verteld word, en het blijft desondanks ook nog duidelijk.


Ik raad het verhaal zeer sterk aan en staat hoog op mijn lijstje van favoriete boeken van 2021.


Eindcijfer: 5/5 


Mijn recept voor de blogtour: Wraps met zalm en kruidenboter 


Als ik een keer zin heb in een uitgebreidere lunch dan maak ik vaak deze wraps.


Benodigdheden:

- Wraps

- Gerookte zalm

- Kruidenboter 

- Sla


Werkwijze:

Smeer op een wrap kruidenboter en beleg de helft rijkelijk met sla.

Bovenop de sla doe je de gewenste hoeveelheid zalm wat je zelf lekker vind. Maar hou er wel rekening mee dat je de wrap nog moet oprollen. Vervolgens rol je de wrap in en snij je hem door midden en is je lunch klaar!


Eet smakelijk! 




Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis