Eline Hazelaar - Stracciatella

 

Titel: Stracciatella
Auteur: Eline Hazelaar
Uitgeverij: Books and Butterflies
Bindwijze: epub only

Flaptekst:
Suzie Marlott is een lieve, mooie en koppige vrouw van zesentwintig, die behoefte heeft aan een nieuwe start. Haar jongere, rebelse zusje Rosie reikt haar dan ook meteen een geweldige oplossing aan: een hevige, maar allesveranderende trektocht door het pittoreske, lieflijke Engeland. Voor Suzie is dat de enige en laatste manier om elders geluk te vinden en te kunnen ontsnappen aan haar voorspelbare leventje en de rompslomp op het advocatenbureau. Zonder erover na te denken zegt ze dan ook volmondig ja, maar dat is geheel tegen de plannen van haar snobistische vriend Marijn, die haar nog maar pas voorstelde om bij hem in te komen wonen. Maar wat als plotsklaps het platteland er een stuk magischer uitziet door de knappe Engelsman? Kan Suzie haar leven weer doen sprankelen? Want als Suzie een lang en gelukkig wil beleven tussen de ranonkels en fluffy alpacas dan zal dat sprookje echt wel zelf moeten waarmaken.

Stracciatella is een meeslepende, vrolijke en romantische feelgood, die zich afspeelt op het zomerse Engelse platteland.

Mijn mening:
Eline Hazelaar is voor mij een nieuwe schrijfster waarvan ik nog niet eerder een boek heb gelezen. In het begin moest ik wennen aan haar schrijfstijl en goed opletten met stukjes die verteld werden tussen 2 personen. 

Het verhaal zelf vind ik goed in elkaar zitten en leest lekker vlot weg. Doordat het een kort verhaal is krijg je eigenlijk weinig achtergrond informatie van de hoofdpersonen wat ik persoonlijk wel jammer vind. Suzie vind ik namelijk een heel interessant hoofdpersoon waar ik wel meer informatie over had gewild. 

De titel van het boek vind ik super leuk gekozen omdat het meerdere keren terugkomt in het boek en wat mij ook wel nieuwsgierig maakte. Ik hoop eigenlijk dat er nog een vervolg gaat komen over Suzie en de Engelsman.

Eindcijfer: 3/5


Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof