Recensie: Laura Sebastian - Ember queen

 


Titel: Ember queen

Auteur: Laura Sebastian
Uitgeverij: Dutch Venture Publishing

Flaptekst: Nu Theodoria vrij is, met een leger van buitenbeentjes om haar te steuren, moet Theo haar tot slaaf gemaakte volk bevrijden en het opnemen tegen een angstaanjagende nieuwe vijand; de nieuwe Kaiserin. De Kaiserin doordrenkt van een magie die niemand begrijpt, is vastbesloten om alles en nog wat op haar manier in brand te steken. De vreemde macht van de Kaiserin wordt sterker en met Prinz Soren als haar gijzelaar staat er meer op het spel dan ooit. Theo moet leren haar eigen kracht te omarmen als ze enige hoop heeft op te staan tegen het meisje dat ze ooit haar zus noemde. 

Mijn mening:
Vandaag ben ik aan de beurt in de blogtour van dit prachtige boek. Ik had de eerste delen nog niet gelezen dus die de afgelopen dagen eerst gelezen en ben nu heel erg blij dat Dutch Venture Publishing het laatste deel heeft vertaald. Vanaf het moment dat ik de voorkant en de flaptekst voorbij zag komen, wou ik het boek al lezen. En daar heb ik geen seconde spijt van gehad.

Voor deze serie had ik nog niet eerder een boek gelezen van Laura Sebastian, maar ik ben nu zeker benieuwd naar meer. Ze gebruikt een fijne schrijfstijl waardoor het een boek is wat heerlijk wegleest. Ik had echt momenten dat ik zo was weggezonken in het verhaal, dat ik de rest van de wereld eventjes vergat. Sowieso is het al weer een tijdje geleden dat ik een Young Adult had gelezen en dit smaakt zeker weer naar meer. 

Ember queen verteld het verhaal van Theodoria verder, waardoor het wel noodzakelijk is om de eerste 2 delen ook te lezen. De delen volgen elkaar perfect op, waardoor ik geen moment het gevoel had dat er iets mist qua informatie. Steeds als ik dacht, hmm nu zal er wel dit of dat gebeuren...gebeurd er toch wel weer wat anders, waardoor het spannend bleef.



Mijn eind oordeel: 5/5

Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof