Olivia Hill - Het huis in Mirrorlake

 

Auteur: Olivia Hill
Titel: Het huis in Mirrorlake
Bindwijze: Paperback/Epub
Uitgeverij: DutchVenturePublishing

Flaptekst: Hope verhuist na het overlijden van haar moeder weer terug naar Mirrorlake, waar haar tweelingzus Hazel haar met open armen ontvangt. Dat ze echter in het huis moet wonen waar ze achttien jaar geleden uit is weggevlucht, maakt de situatie zwaar voor haar. Toch blijft ze, voor Hazel.

Nadat Hope in de oude schuur naast het huis een hondje vindt, neemt ze het onder haar hoede. Het dier helpt haar de angstige nachten door te komen. Erg blij is ze dan ook niet wanneer zijn baasje, een zekere Enzo, ineens voor haar deur staat. Enzo sluit echter een deal met haar; ze mag het hondje een tijdje houden, als hij mag komen helpen met het verbouwen van het huis.

Hazel is dolblij dat Hope weer thuis is in Mirrorlake. Ze heeft het haar zus nooit kwalijk genomen dat ze ineens verdween. Het zorgen voor haar moeder, die na de dood van hun vader compleet veranderde, heeft haar echter wel schuw en afstandelijk gemaakt. Hazel weet dan ook niet wat haar overkomt als haar oude high school crush Mason plots opduikt. Als hij aanbiedt te komen helpen met ver verbouwen van het huis, kan ze zijn hulp niet weigeren. 

Wat ze zussen echter niet weten, is dat Mason en Enzo er een dubbele agenda op nahouden. En wanneer ze vinden waar ze naar op zoek zijn, ontstaat er een conflict dat alleen met pure liefde en onbreekbaar vertrouwen kan worden opgelost.

Mijn mening: 
Toen ik de cover voorbij zag komen wist ik al dat ik dit boek heel erg wilde lezen. 

Dit boek is een feelgood die is geschreven door Olivia Hill. Ze heeft een hele vlotte schrijfwijze waardoor het boek heerlijk wegleest. Het boek is niet heel dik, waardoor het uitnodigt om het boek in 1 ruk uit te lezen.

Zoals de cover het huisje uitbeeld met ook het hondje erbij, zo stelde ik mij het hele verhaal het huis ook daadwerkelijk voor. En zou ik er graag zelf willen gaan wonen. 

De hoofdpersonen Hope en Hazel worden in het boek kort voorgesteld voor dat het daadwerkelijke verhaal begint. Wat het voor mij prettig maakt om te lezen, dan heb je toch al een korte achtergrond. 
Ondanks dat het een tweeling is, zijn het totaal verschillende personen, en gaan ze ook anders met situaties om. 

Het huis in Mirrorlake is dan wel een feelgood, maar het is geen zoetsappig boek. Er zitten leuke wendingen in, waardoor ik er in bleef doorlezen. 

Het einde had van mij wat langer mogen zijn, en niet alsof het in een paar bladzijdes dan toch volledig klaar moet zijn. Het voelde een beetje alsof er een deadline opzat.

Eindcijfer: 4/5

Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof