Lysander Mazee - Wolventijd

 

Auteur: Lysander Mazee
Titel: Wolventijd
Uitgeverij: Dutch Venture Publising
Bindwijze: Paperback
Prijs: €18,50
Genre: Young Adult

Flaptekst:
IJhockeyer Auke weet niet wat hem overkomt als hij na afloop van een wedstrijd in Trondheim samen met zijn Noorse rivaal Sindre door mysterieuze krijgers duizend jaar terug in de tijd wordt gebracht. Auke en Sindre blijken te zijn ontvoerd om het leger van Vikinghoofdman Heimar Helgason te versterken. Die leidt veelbelovende rekruten op tot ulfhednar, legendarische wolvenkrijgers, om de heidense manier van leven te bewaren in een verandere wereld.

Maar Heimars zus Heidrun, meesteres van de taboemagie seidr, heeft een andere bestemming voor Auke: één die zijn ondergang betekend, als hij niet oppast.

Wolventijd is een kruising tussen 'Vikings'  en 'Kruistocht in spijkerbroek' met een trans hoofdpersonage. Een meeslepend avontuur vol legendarische wolvenkrijgers, actie en ontluikende liefde.

Mijn mening:
De voorkant heeft een mysterieuze uitstraling die mij in combinatie met de flaptekst zeer nieuwschierig maakte naar het verhaal. 

Het begin van het boek had ik even moeite mee om door te komen, maar na een paar hoofdstukken werd dit helemaal goed gemaakt. En werd ik echt meegesleurt in het verhaal. Lysander Mazee heeft een vlotte schrijfstyle, wat makkelijk wegleest. Op een paar moeilijke woorden na, vind ik het dan ook een boek die ook geschikt kan zijn voor lezers vanaf 12+. Het is dan ook fijn dat deze woorden worden uitgelegd in het verhaal. 

Alleen af en toe had ik het gevoel dat er te ver werd afgedwaald op het feit dat Auke een transman is, wat ik dan weer niet in het avontuurlijke verhaal vond passen.

Mocht je van Vikings en wolven houden, dan is dit ook een zeer geschikt boek om te lezen

Cijfer: 4/5

Reacties

Populaire posts van deze blog

Recensie: Patricia van Dam - geschenk onder de boom

Recensie: Lily Frank - #ikdatethuis

Carrie Jones - Elfenstof